fredag, april 20, 2007

rapport från en gräsänka

Först möte hela dagen på jobbet, förbi bilverkstaden som lyssnade förbryllat på missljudet i framvagnen på bilen (som från början "säkert" var en drivknut men som tills vidare kommer från bromsskivorna) hem och ta in fåren, mata lammen som inte var ett dugg hungriga, mata kalvar och tjurar och förbereda stallet. Hästarna fick vara ute... In och svabba av mig och iväg på möte med SDV:s tävlingskommitté och planera inför årets tävlingar. Jag passerade Lappens Gatukök på vägen dit och hävde i mig en hamburgare på vägen till Skinnskatteberg. Kom bara lite försent till mötet... När mötet var klart åkte jag och bilen med missljudet (och Bud som fick följa med och vara passagerare idag - något han såg ut att tycka var jättemysigt, det är inte så ofta bara han och jag nuförtiden...) hemåt igen, köpte kaffe på OK och var hemma strax efter kl 22. Tog in hästarna och hundarna och matade katter och hundar och lamm (nu var de riktigt hungriga) och så ut på sista rundan med hundarna.
Sedan har jag mailat några saker som dök upp på mötet och nu... känns det som jag är ledig.

Hussen har åkt till Åland. Undrar hur kul det är? Här stormar det men det kanske det inte gör på havet?! ;-)

Om man någon gång får långsamt kan man roa sig med t.ex. den här filmen om en badkruka
http://www.motionbox.com/video/player/d39fd4b918195a#1

Mina lammsmåttingar äter fortfarande dåligt. I bästa fall äter de bra något mål per dygn
:-( Baggen kommer alltid fram och vill ha mat men ibland smakar han bara och tacklammet äter dåligt för det mesta. Jag vägde dem igår kväll igen och de vägde som i tisdags, 5 kg. Med tanke på hurlite mat de äter borde de ha rasat i vikt så de förser sig helt klart någon annanstans :-)

Inga kommentarer: