måndag, april 09, 2007

svar på samvetsfrågan

Det blev lite av varje idag. Förutom de där dagliga "sköta stallet" och "se till att det kommer mat på bordet" har jag börjat trilskas med bokföringen (med samma fråga som föregående år; varför har jag inte gjort det här löpande???), uppgraderat säkerhetsprogramvaran till internetbanken, kollat runt i bekantskapskretsens bloggar, mockat ur gången mellan fårboxarna (som de gjort djupströbädd av så att grinden nästan inte gick att stänga), tagit en tur med Bud, Zeke och fyrhjulingen, kollat Dog Whisperer och... sovit middag. Efter förra inlägget här drog jag täcket över huvudet (bokföringen hade jag redan gjort dagens ranson av) och sov middag, sedan tog jag fyrhjulingen och drog en repa i skogen. Det blev mycket mer effektivt att ha Bud med: Zeke sprang mer och fortare men jag vill gärna ha dagsljus om jag ska ha båda med eftersom Bud gärna hemfaller till att passa på fyrhjulingen när han börjar bli trött. Om då Lillehund passar på Bud så har vi höjt olycksrisken ganska radikalt.

Snöyran avtog frampå dagen och nu har snön töat bort också. Skönt! Det var lite deprimerande att det var vitt ute i morse.

Jobbardag i morgon igen men det är i alla fall en kort arbetsvecka, bara fyra dagar. På onsdag kommer Scott att opereras, sedan ska hans äckliga fläck vara ett minne blott. Jag förmodar att han kommer att få fortsätta att ha tratt ett par veckor till - det ska bli skönt när vi kan lägga den längst in i garderoben igen. Vi är trötta på att höra den där tratten skrapa i överallt. Scott är också ganska trött på den ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

En ganska innehållsrik dag skulle jag vilja påstå.

Anonym sa...

Ewa, det är FUSK! Här moralpredikar du att jag inte ska gå promenad med virus i kroppen, men jag har faktiskt ingen fyrhjuling! :(
Har starka funderingar på att köpa en varje gång jag blir sjuk och hundarna ej får motion, när det är för mycket snö för att cykelmotionera, och när jag har bilen full med skvimpande vattenhinkar, som hellre kunde köras på en fyrhuling.
Fick lite bonus från jobbet och sken upp i tron att jag skulle rusta sovrummet, eller köpa begagnad fyrhjuling. Men Peter dödade mitt leende när han konstaterade att jag behöver nya sommardäck. :(
Inte konstigt att man får virus....suck.
Ha det så bra på jobbet!
/Mackan