torsdag, februari 21, 2008

bokgråt

Nu har jag läst ut den; Marley och jag, och naturligtvis grät jag floder när Marley fick sluta sina dagar. Samtidigt var jag arg på huvudpersonen som i mitt tycke skulle låtit hunden slippa sitt lidande långt tidigare. Men där ser man hur olika man ser på saken. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om Tam fått uppleva en bråkdel av de krämpor som Marley framlevde sin sista tid, men det kan lika gärna vara min åsikt som är märklig om man frågar "rätt" (eller fel) kategori människor...

För övrigt hade Marley en del likheter med en drever som jag känner *fniss* men jag måste tillstå att drevern är väldigt mycket mer väluppfostrad.

Nu kan jag återgå till ett socialt liv igen, böcker gör sig bäst i ljudform så att jag kan göra någonting annat när jag lyssnar. Med en bra bok blir jag sittande... Tur att jag har läst ut den, för nu väntar andra aktiviteter; i morgon eftermiddag samlas ett gäng träningssugna i ett ridhus i närheten och så ska Peter drilla oss ett par dagar. Videokameran står på laddning och batterierna till vanliga kameran också. Zeke har motat tjurar idag och morskar upp sig för varje gång, nu vilar han inför träningshelgen. Det kan bli jobbigt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med träningen. Är lite avis :( Väntar en lång och ingående redogörelse. Får se om Claes kommer med ut på söndag och spanar in fårhuset. Måste planera bygget snart. Vad gäller Lexas icke smittsamma sjuka så kan vi tänka oss att passa din valp när du är borta ;) Alltid kan vi lära den något, he,he,he
//Heléne

Anonym sa...

Passa valp????? Så det har kommit så långt???
Nu blev man ju nyfiken ju ....
Ha en fin helg,
Kitty

Anonym sa...

Usch, varför läsa en sån bok?
Lycka till på träningen! Hoppas du lägger ut lite film sen då.
Hälsar Mackan

Anonym sa...

Men.....?? HALLÅÅ!!??!!
Klockan är 07:20, lördag morgon och jag har ruset upp till datorn för att knappra mig in på din sida och läsa om gårdagens vallning. Och vad får jag se!!!!!!!!!!!!!!
INGEN RAPPORT!!!!!!! ;)
Heléne

Ewa sa...

Nej, Kitty - det har inte kommit så långt. Men nu dröjer det inte länge innan jag får veta om det blir någon till mig...

Mackan; boken var ljuvligt skriven och lockade till många skratt, så jag kan ändå rekommendera den.