onsdag, februari 06, 2008

den inre dialogen

- Hörrudu, 3500 steg är inte mycket att skryta med!
- Nej, jag vet, men det var så skönt att vila lite när jag för en gångs skull slutade tidigt...
- och ändå har du förstås klämt i dig semla?
- två och en halv... och så en kvar i kylskåpet
- gjorde du någon nytta ikväll kanske?
- nja, nytta och nytta... besökte ett ljusparty och beställde några ljus som jag inte behövde (men de luktade gott) och åt semla. Den var hembakt :-)

Det var gårdagens inre dialog. För att klara sig ur sådana där inre strider får man ta till matbyte (beskrivet på www.godisbloggen.se, för att inte få i sig för många kalorier på en dag får man helt enkelt välja bort ett mål mat till förmån för lite mera godis...)

Dagens inre dialog är ungefär likadan; drygt 5000 steg (ett möte i en annan byggnad på jobbet, så jag kan inte ta åt mig äran av den stora ökningen), semlan som behövde räddas från kylskåpet (kunde ju blivit gammal!) och för all del städning bakom samma kylskåp, där en mystisk subkultur hade slagit läger och av doften att döma hade bott där ganska länge. Den mystiska odör som spred sig i köket är därmed utredd och åtgärdad.

Nu ska hundarna få en liten promenad. Den kommer inte att göra så stor skillnad på stegräknaren, men ett litet steg för människan kan vara ett stort steg för mänskligheten - man vet aldrig ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ewa.
OOOHH Vad jag njuter av dina inlägg i bloggen. Hur kan du få till det så himla förnöjsamt
Du är ju en fantastisk författare.
Hur gick det med din skrivarkurs? Har det blivet några längre alster?
Hoppas ni får fina dagar framöver, Gösta och jag åker till Jokkmokk imorgon bitti. Hundarna får stanna hemma och jag hoppas att mina drängar och pigor klarar allt med djuren och gården.
Yvonne

Anonym sa...

Håller med ovanstående! Absolut ;-)
I detta medan mina ägg kokar som galningar, men å andra sidan blir det ju lite nostalgi, för mer eller mindre svart kokta ägg fick vi på semstern *L
I´m back,
Kitty

Ewa sa...

Tack snälla, för berömmet *gottar mig*
:-)
Av skrivarkursen blev det niente och nada; jag gick inte på de sista lektionerna och gjorde inga läxor. Det blev så många tabun och regler om hur man inte fick skriva så då var det inte kul längre. Inte hade jag tid heller...

Anonym sa...

Tack för besöket på min blogg!! Ja låter som en plan att byta ut ett mål mat om dagen för en portion godis.. ;)Ha en bra vecka!!
Mvh Linda