söndag, februari 17, 2008

mental träning

Efter att ha deltagit på SDV:s årsmöte har i alla fall jag fått min del av mental stimulans ;-) Nejdå, så farligt var det inte men det är alltid lite jobbigt med sådana möten. I synnerhet om man åker ifrån hela högen med papper som man förberett ;-) Då får man ta fram hjärnkapaciteten och försöka komma ihåg vad det stod på kom-i-håglappen...

Hundarna har inte fått så mycket träning i helgen så jag försökte med mental träning även för dem. Några fåniga konster fick det bli. Snacka om att de befinner sig i tre olika stadier av inlärningskompetens :o) Zeke är blixtsnabb och det är väldigt lätt att lära honom även felaktiga beteenden, men han bjussar hela tiden på sig själv och testar nya saker. Han har inga begränsningar när det gäller tramsövningar! Bud är något mera trögtänkt, eller ska vi säga lite mer eftertänksam ;-) Han väntar helst på att det ska komma en ledtråd ifrån mig och han behöver fler repetitioner innan han ser mönster. Scott Drever; han är kung av eftertänksamhet i så fall... ibland blir han fullständigt fixerad av den väntande godisbiten och är stilla som en stenstod, ibland försöker han febrilt med den enda konst han kan. Under dagens rulla-runt-övning lyckades han, varje gång!, bli liggande på rygg och förväntade sig att det var målet med övningen... Man kan ha roligt med små medel i det här huset ;-)

I en annan del av Köping är ett annat sätt att bli på gott humör...

Dagens matsedel; riktig frukost, semla till lunch (fortfarande två kvar i kylskåpet), smörgåstårta till mellanmål och kebab med bröd (orkade bara halva) till middag. Den dieten i kombination men endast mental träning är inte att förakta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar inte hur du bär dig åt?????
3 kvar i kylen!!!
Hur gör man för att de inte ska bli uppätna på vägen till kylen???
Den transportsträckan har ännu ingen semla klarat i detta huset
;-)
*LLLL
Kitty

Anonym sa...

Var får du alla semlorna ifrån? Bakar du själv alltid? Jag tänker alltid att jag ska köpa semlor när jag stöter på några. Problemet är bara att jag stöter nästan ALDRIG på några. EN gång i år fanns det semlor när jag handlade, självklart köpte jag två då. Jag handlar bara en gång i veckan men sist handlade jag på en tisdag, inte såg jag några semlor./Mona

Ewa sa...

svaret på Monas fråga är självklart "mamma Maj" ;-) hon bakar norra Europas godaste semlor och sedan bär hon hit dem:-) Eftersom Hussen säger att han ätit sin kvot för i år (den motsvarar ungefär min dagskvot) så blir alla kvar till mig och eftersom det är riktiga bullar och inte bara luft så blir man faktiskt mätt av dem och orkar bara en. Eller två... Åt gången.

Annars har jag sett semlor i de affärer jag handlat också. Men jag har ögon och näsa för att hitta godis och antagligen gäller det även semlor...