torsdag, februari 28, 2008

äckligt glad

Om ni inte vill läsa ett klämkäckt inlägg med bara glada miner så kan ni sluta läsa nu.

För er andra:
Jag har haft en sådan där dag då allt går lätt. Vaknade utsövd. Massor av roliga saker på jobbet, bara glada miner överallt. Dessutom slutade jag vid tre och hann både träna Zeke och ha en "lektion" med Anders och Loviz. Fortfarande bara soligt sinne ;-) Solen sken och livet är härligt.
Zeke gick så bra att jag inte riktigt fattar var det kommer ifrån :o) Från ingenstans sitter nio av tio högerflanker i farten och säkert sju av tio vänsterflanker i farten och de är dessutom riktigt bra. Dessutom jobbar han med en helt annan energi i flankerna nu när det är roligt. Att han dessutom ligger och väntar när jag stökar med fåren och delar är bara för mycket... Jag tror att jag spricker, så stolt är jag över honom nu...
En som borde vara minst lika stolt är Anders. Loviz är inte till salu längre, eller i alla fall konsterade jag att priset borde vara höjt med ganska många hundra procent. Hon jobbar så fint och hon bara köper det Anders säger. Idag lade vi på kommandon till höger, vänster och framåt och det verkade int bekymra henne nämnvärt. Hon ligger avslappnad på Ligg-kommandot (förut låg hon liksom och skruvade på sig av obehag) och hon driver, föser och fråndriver. Dessutom balanserar hon upp djuren när hon föser, vilket ser väldigt käckt ut.

Ja jisses. Livet är härligt! Hussen hade köpt både Polly och Smirnoff Ice till mig så den här kvällen är inte slut ännu. Nu ska det ätas varma mackor. Om jag nu får ner något eftersom jag pyser över åt alla håll och ler fånigt åt allting. Lova att inte hånskratta när jag trillat ner på jorden igen; ni valde ju själva att läsa ända hit ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt äckligt glada inlägg-det var precis vad jag behövde idag!!! Helt plötsligt så ler jag och livet känns ändå ganska okej... Trots jätte förkylning :))Stor kram Mikaela & Mysak.

Anonym sa...

Hej Svejs....eftersom du lovat mig att vara hundvakt, åtminstone få hålla i kopplet lite då och då, läste jag hela inlägget...

För övrigt har jag haft en helt ok dag själv också... ,-))

Anonym sa...

Vilken dag! Sådan skulle man få uppleva.Fast jag missunnar inte dej den. Du är verkligen värd att få den. Ewa J

Anonym sa...

TACK Ewa, det smittade av sig nu när jag läser det här på fredags morronen. Så tack vare dig blir det en härlig fredag ;-)
Måste nog ut å valla en sväng ändå trots förkylningen, blev ju såååå sugen ...
Ha en fin helg,
kitty å flåcken

Anonym sa...

Härligt att få känna sig så "äckligt" glad. Det gjorde jag i söndags hos Peter och det är en skön känsla.
så jag förstår hur du känner dig.

Ja! jag såg också programmet om renthus att man bara vill visa vilken misär man lever i.
men vist smittar det av sig
att försöka städa, med mitt ryggskott jag fick i tisdags.
LenaW
hoppas att jag lyckas skriva i dag
utan att krångla till det.

Anonym sa...

Det är härligt med glada inlägg!
Vilken underbar dag!
Det är verkligen vårkänslor i Ewa nu tror jag ;)
Ha en lika bra helg!

Hälsar Mackan

Anonym sa...

mmmm fan va skönt.. här har man värsta svackan å så kommer ett sånt här inlägg...what to do? Bara to be swept away! Härligt, mera sånt, behöver det, jag lovar!!Anna men skitjobbiga bc's ;)

/barbro sa...

Förståndig Husse också...

Anonym sa...

nu gäller det nya valpen! kan det vara Suck-Fame ?