måndag, februari 04, 2008

tralalalala :-)

Har fått besked att skinnen som jag skickat för beredning kommer i slutet av april, de dräktiga tackorna börjar se riktigt trinda ut (knappt en månad kvar), resan är snart bokad (passet var spårlöst borta en stund så nu har jag städat ett hörn av bordet på kontoret och jag har lämnat alla uppgifter), jag har beställt öronmärken till lammen (kors i taket! i god tid!), en ny ringsignal till telefonen (bräkande får) inkom som en glad överraskning via mms, årets första semla är inmundigad... Tänk vad mycket viktigt det händer i livet som man bara "måste" delge sina läsare.
Imorgon är det en stor dag. Fettisdagen och jag ska göra vad jag kan för att namnet ska passa. Minst en semla i morgon också ;-) Kanske firar jag när jag besiktat pick-up:en, annars tröstäter jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klämmer du dit märkena direkt på de nyfödda lammen eller väntar du ett tag?
Nog är mina tackor runda men det dröjer nog minst två månader till. Om nu Elvis har gjort sitt jobb.

Anonym sa...

Nu blev det så där jätteanonymt igen./Mona

Ewa sa...

hej Mona! Tidigare år märkte jag alla lamm samtidigt, när allt var klart. Förra året tyckte jag att de började bli för många och jag för gammal för jag tyckte att det började bli rörigt med vilka som hörde till vilken tacka. Alltså testade jag att märka 8-10 lamm åt gången. Inte när de är alldeles nya - men kanske en vecka gamla.

Ewa sa...

och då lät det som om vi fick hundratals lamm ;-) Så var förstås inte fallet men det var praktiskt att få undan dem allteftersom de blev lite större.