måndag, februari 18, 2008

goans måndag

Säkert sex-sju grader varmt nu på kvällen, ljumma vindar och fullmåne så att man ser var man går :-) Bättre än så blir det inte en kväll i mitten av februari.
Hundarna har fått lite tramsträning idag också. Annars har jag läst Maria Hagströms blogginlägg om systerns valp (det hittar du här: http://www.skogsborg.net/) och fått en massa inspiration och för att inte förgås alldeles har jag börjat läsa "Marley och jag" - en bok som jag blivit rekommenderad av en arbetskompis. Senast hon rekommenderade en bok till mig var det "Grabben i graven bredvid" så hon har en skaplig nivå att leva upp till ;-) Hunden/valpen Marley i boken skulle inte mått illa av att växa upp hos Maria eller hennes syster, om man säger så.

Eftersom det här är en sällsynt trevlig måndag har dessutom ÖVK aviserat att de kör IK-1tävlingar på Breviksnäs i påsk. Det tackar vi tävlingssugna för! Det har länge sett ut som att det behövde bli en norrlandsresa om det skulle bli just något tävlat i år...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Så du och Zeke kommer till start på Breviksnäs då. Man blir ju sugen men tror ändå att jag väntar ett par månader. Vi har dåligt med träningstillfällen denna årstid. Man vill ju inte slita ut vänners får för suget i "tävlingstarmen". Men jag kommer hålla tummarna för er!
Meril.

Anonym sa...

Tack för den, håller med om att det var en inspirerande sida ;-)
Kolla in min nya affärsidé ;-))))
//Kitty

Anonym sa...

Ja visst var det en härlig måndagkväll. Man fick vårkänslor.

Förstår att du saknar Tam ännu. vi saknar här med, vårt lilla yrtroll.

Vilken gullig liten unge som fyllde år. Riktig karamelltjej.

Tack för tipsen - fingret är LÄKT!
Ha det bra!