tisdag, februari 26, 2008

det går bra nu

Ibland behövs det bara ett telefonsamtal för att man ska förstå att vi befinner oss mitt i det berömda flytet. Zekes malteserkors (eller rättare sagt hans nyligen hittade flankeringar) imponerar där ute i cyberrymden, jag väntar och väntar och väntar på valp-besked, tackorna ska snart börja lamma och över huvud taget känns livet rätt ok nu :-)
Kom igen nästa vecka när jag fått besked om att det inte blev någon valp till mig och vi drar ut dödfödda lamm... Men det finns ingen anledning till oro just nu.

Jag hann inte träna idag heller :-( har läst på Helénes blogg att de tränat hämt och att Lexa numera är utställarhund, så egentligen var det bra att vi inte var där - annars hade aldrig Lexa fått chansen. Det är kanske chokat på jobbet nu och jag måste ha i åtanke att jag kommer att ha en del frånvaro under lamningen, så jag ägnade mig åt hårt arbete istället för att träna i snövädret. Jo, det har snöat hela eftermiddagen och landskapet har förvandlats från lera til vitt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

....du glömde resan.....

Ewa sa...

Ja, det har du rätt i... Skottland i juni... Kan det bli bättre?

Anonym sa...

Hade hellre haft en oprövad hållhund. Saknade er! /Heléne

Anonym sa...

Först skrev jag att bokstäverna kommit.Skickade och det bara blev ingenting!!Försöker en gång till.Saknade också dig Zeke och Bud sist. Ewa J