lördag, februari 16, 2008

träningslördag igen

Här har det tränats igen. Doodles har varit här och fortsatt sin spikraka utvecklingskurva. Det händer verkligen massor med henne (och husse) varje vecka nu. Idag såg vi till att hon låg kvar även när hon blev pressad och därifrån flankade hon så fint, så fint. Att ha en juste attityd direkt från början verkade också ha gått in och nästan allra bäst var att idag kunde Patrik värma upp henne och plocka fram den där träningsbara, koncentrerade hunden helt utan min hjälp. Tidigare har jag ofta gått ut och stöttat och vips, så har hon landat men idag hittade de dit själv. Bra jobbat! Nu kommer de att få sämre träningsmöjligheter hemma fram till lamning så vi kommer förmodligen inte att se så här stora framsteg varje vecka, men det gör inget. Så länge det går framåt är jag jättenöjd.

Rex fick hålla får när jag skulle behandla ungtackan med klippskadan (nästan helt läkt nu) men han fattar verkligen inte ;-) Han slutar liksom valla och går bara på kommando när det blir sådant pilljobb. Sedan har jag och Majsan granskat de dräktiga tackorna och skrivit signalement på dem så att hon vet vem som är vem.

Sedan åt vi semlor :-) Tre kvar i kylskåpet...

Inga kommentarer: