lördag, januari 19, 2008

grå grå grå

Vilken grå och trist dag.

Förmiddagen ägnades åt lite träning med Patrik och Doodles. Det är en hund med en fantastisk kapacitet men hon är inte alldeles lättkörd eftersom hon hela tiden är steget före och vet precis vad hon tycker ska göras. Det är inte alltid lätt att ta in att husse säger något helt annat då... Men Patrik har jobbat på bra sedan kursen slutade och nu har vi en plan för vad vi ska lägga krutet på framöver. Bättre stopp, "sakta" och korta 90-gradersflanker har jag beställt till nästa träning ;-)
Vad skönt det var att visa med Zeke (som också hade dödligt svårt för riktiga flankeringar för bara någon månad sedan) att det går att få till på hyggligt kort tid om man bara har en plan och tränar in ett mönster som hunden känner igen.

Resten av dagen har jag inte fått någonting vettigt gjort. Det har börjat blåsa lite och regnet är nästan snöblandat nu. Det har inte varit ljust på hela dagen :-( Jag borde städa kontoret (eller varför inte hela huset?) och byta gardiner i köket men jag lyckas inte uppbåda några sådana krafter. Nu ska jag, trots den tidiga timmen, gå ut och ta in de blöta hästarna och ge djuren kvällsmat. De har det bättre med hö inne än att gå ute i det här ruskvädret...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ewa.
Upplevde dagen exat så också igår, grått.
Men sen på kvällen hände nåt fantastiskt. Jag tog inte in hästarna förrän senare och vad fanns där, en jättemåne, vitt på backen. 2 gr kallt. Kort sagt ett underbart ljus. Något vi inte ens haft på dagtid sen före jul, känns det som.
Idag ser det också lovande ut. Hurra för ljuset. PS Jag har defintift inte städat bort nånting av julen än. Kanske dags för det. Ja, vi får se.