tisdag, januari 08, 2008

inlägg 555; matbyte

Ikväll har jag gjort ett matbyte, ett sådant som finns beskrivet på http://www.godisbloggen.se/. Det handlar om att byta ut godis mot mat för att hålla sig inom den tillåtna mängden intagen energi per dag. Om man ätit tillräckligt med godis måste man motionera som ... jag vet inte vad, för att ekvationen ska gå ihop men om man stryker middagen så tjänar man ju massor av energienheter. Därför sitter jag nu framför laptopen med att glas vin och lite grillchips. Schnitzel med potatis kan man göra matlåda av ;-)

Kitty http://www.hundtrim.nu/ har kommit längre i valpplanerna än jag. Där är valparna i alla fall tillverkade...

Apropå valpplaner så har jag fått tips om en tikvalp av mycket intressant stam som är till salu. Vore det en hane skulle jag absolut slå till. Hör av er om ni vill veta mer! Jag vet vem jag ska bearbeta...

6 kommentarer:

Mona sa...

Alla vill väl veta mera. Vi är riktigt nyfikna nu. Hoppas Du skriver och berättar. Annars kanske Du kan skicka mail till oss alla om det känns bättre, ett massutskick.

Anonym sa...

Jag glömde maten. Med den matsedeln behöver Du nog ett vitaminpiller också./Mona

Anonym sa...

Jag är också nyfiken.Varför inte en tik? Tänk vad Zeke skulle bli glad,även de andra pojkarna.
Ewa o Tea

Anonym sa...

Ja en tik. Då kunde du få massor av valpar. Egna valpar, vad gulligt/Mona

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaaa klart vi vill veta mera. Och varför inte en tik??
Jo men visst det är ju det som gäller, det handlar inte alls om att äta rätt och en massa sånt, bara att röra sig mer än intaget. Så det kan bli så mycke rörande sååååå!! Hmmm nån dag i jul borde jag nog gått/sprugit ett par maraton .............
Ha de gött,
Kitty

/barbro sa...

Jag gillar Godiskungens kommentar: godis är också en frukt...