måndag, januari 14, 2008

ojämn bromsverkan

Kan det vara användarrelaterat? Nog för Hussen säger att jag kör som en bildåre men... Har besiktat Partnern (bilen alltså) och fick påbackning på ojämn bromsverkan bak. Låter inte det bekant? Har jag någonsin i modern tid besiktat en bil utan att få anmärkning på bromsarna? Ja, den risiga pickupen som vi hade förut lyckades jag få igenom utan anmärkning men min fina lilla bil hittade de minsann fel på :-( Undrar hur dyrt det blir?
Som bestraffning till Partnern (för att den inte kunde uppföra sig) ska den inte få någon service. Nu heller ;-)

Igår städade jag ut julen. Julgardinerna hänger kvar men för övrigt är det tomte-tomt. Mörkt och tråkigt blev det också. Nu väntar vi på ljuuuuset.

3 kommentarer:

Mona sa...

Men Ewa, det kan ju inte vara ditt fel med ojämn bromsverkan. Du bromsar väl aldrig med ett hjul i taget? Möjligen kan det finnas en koppling till "brist på service". Det är klart, är det Du som beslutar om servicen - då är det ditt fel.

Anonym sa...

He he man har väl sett Herbie på film va ;-) Klart de jävlas med oss de där fyrhjulingarna. Ojämn bromsverkan är väl bara förnamnet på vad de kan hitta på. Ja har faktiskt hört talas om bilar som både kört för fort och över spärrlinjer odyl utan att föraren haft en aaaaning om det ;-)
En annan bilrellaterad historia i vår dagbok skall skrivas in nu. ÅÅÅÅååååå sååå frustrerande!!!
//Kitty

Ewa sa...

Ni har rätt båda två; för det mesta bromsar jag med båda bakhjulen samtidigt och jag ska väl vara glad att inte Partnern hittade på något värre bus. Den har tidigare visat prov på större kreativitet då motorn rasade, en gång gick en framfjäder av och så har den åkt till vänster i en rondell :o)Ibland blir den lite yster och pilar iväg snabbare än hastighetsbegränsningarna tillåter också, det ska erkännas...