torsdag, januari 17, 2008

jag har sett ljuset

Nej, jag har inte blivit religiös. Men idag kl 15:10 tittade jag förundrad ut genom fönstret och konstaterade att det var ljust ute :-)
På kvällens promenad var jag beredd på lervälling (det har varit glansis på vår gård och byväg länge nu, nu har det töat och då brukar det bli lerigt) men av någon anledning som jag inte riktigt förstod hade det hunnit torka upp, det var ett par grader varmt så jag blev svettig på den korta men överdrivet raska promenaden och tack vare månskenet så behövdes knappt pannlampan.
Det finns hopp, vänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt att man äntligen ser en liten ljusning i mörkret :)
Ska du inte snart berätta vad det är för valpplaner? Man är ju så nyfiken!;)
Anna, Tina å Bob

Anonym sa...

Jaså inte Erkens heller...Visst är det så härligt fast alla som kommer söderifrån brukar sedan klaga på att det är så ljust här uppe på kvällarna så dom inte kan sova:-))ganska många vallhunds människor som sagt det faktiskt!! Med det är ju det vi norrlänningar lever för långa ljusa sommar nätter!!Och nu har jag fått frispel, är uppe kl 05.00 på morgon och bloggar i väntan på kaffe,,, Kunde inte sova.
Kram Nina
www.viattskennel.se

Anonym sa...

Vilket sammanträffande. Vid exakt samma tid gjorde jag samma upptäckt. Ljust!!! Dagen före var det skummt redan till lunch.
Heléne T o L

Anonym sa...

Det verkar som om man inte har så många "egna" tankar, jag gjorde oxå samma reflektion vid samma tidpunkt. Betr valp så håller jag med om att det är dags att avslöja planerna. /Mona

Anonym sa...

*surar* jag får minsann inte dricka någon Laphroaig ikväll...
Ska hämta Emmie kl 0.00 på fest.