tisdag, januari 22, 2008

servicevecka

Även djuren behöver lite underhåll ibland. I morgon kommer hovslagaren och putsar till Tintos hovar - det är mycket välbehövligt. På lördag kommer fårklipparen och snyggar till både de dräktiga tackorna och träningsfåren. Perfekt! Gissa hur snabba och rörliga träningsfåren kommer vara efter det ;-)

Partnern hälsade på hos verkstadskillarna idag men jag får domen, det vill säga prislappen på bromsrenoveringen, i morgon.

Någon mer som behöver en liten make-over är jag själv så idag letade jag på stegräknaren. Nu ska den få hänga med ett tag igen som en påminnelse på hur lite en kontorsarbetare rör sig egentligen. Några som blir glada för det är förstås mina tre gringos Bud, Scott och Zeke som förhoppningsvis får lite längre promenader på kvällarna...

4 kommentarer:

gail sa...

det blir bra

Lilla B sa...

Kör också med stegräknare eftersom kontorsarbete och bilåkande inte är en gynnsam kombo, precis.

Ewa sa...

Dagens bottennotering: Från jag klev ut genom ytterdörren hemma tills jag kom hem igen från jobbet; 543 steg och då hade jag ändå gått runt på ICA Maxi som är hyggligt stor affär... Då ligger man back ;-)

Lilla B sa...

ewa: Hade en gång något liknande på stegräknaren. Det var en riktig uppväckare!
Ligga back är ordet! Men nu är det helg och då kan man pinna på!!. Lycka till!