onsdag, januari 09, 2008

viss stillad nyfikenhet

Den käcka tikvalpen, som jag inte vill ha bara för att det är en tik... Det är en valp efter Suck och Ängsvallarens Björk. Suck har jag ju följt under uppväxten och honom gillar jag :-) Naturlig hämtare med massor av driv och cool hjärna. Björk har jag bara sett vid ett par tillfällen men hon imponerade på Calvin Jones (som har sett några hundar i sina dagar) och jag har tyckt om det jag sett.
Varför då inte en tik? Kanske bara därför att jag gillar hanarna mer ;-) de vet man liksom var man har... eller för att det är enklast att fortsätta med hane när vi redan har tre... eller för att jag inte ska hamna i valpsjukan och ta en kull...
Eller så slutar det med en tik i alla fall ;-)

När det gäller den kombination som jag själv anmält mitt intresse för så får den fortsatt vara inofficiell ett tag till. Men det gör inget om ni gissar ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, kanske en från Norge, efter Lotus?
Ja visst är det kul med valpar men jag är ju också en hanhunds människa i botten så jag kan förstå precis vad du menar.. Här väntar v nu med spänning också för att se om tiken tagit, fick 10 på henne förra gången:-))
Ha det bra Nina
www.viattskennel.se

Anonym sa...

Du är ju en person som verkligen vill göra allting grundligt. Därför tror jag att Du vill ha en Kelpie eller en Aussie för att bli en mer allsidig instruktör. Och då är det ju inte så lämpligt med en tik./Mona

Ewa sa...

om jag säger så här; Nina är mycket närmare än Mona :o) Men nej, det är ingen Lotusvalp som är planerad. Följdaktligen ingen kelpie eller aussie heller...

Anonym sa...

Då är det kanske en av Erkens senaste:-)) Gissar på att du gillar stil nämligen!!:-) När jag kollade närmare på vad du har....
Nina

Anonym sa...

Hejsan
Det blir garanterat ett gäng billiga hanvalpar här snart.. Jag har nästan bara tikbokningar så vi gissar på 10 hanar här hemma;) Fast å andra sidan vet vi ju inte ännu om det blitt nå´t överhuvud taget. Det är ju ca 60 dygn kvar:)
Ha det gott
Ann & Winda

Ewa sa...

Ojsan, hade bommat era kommentarer. Nej Nina, det är ingen Erkens heller. Zeke kan både ha stil och se ut som en träbock (upprätt och helt fri från allt vad stil heter) men Bud har förstås stil så det räcker och blir över. Gissar att den nya (om jag får någon) inte kommer att vara så väldigt stylish ;-)
Anna, jag hoppas att alla - i alla kommande kullar - vill ha tikar så det blir en hane till mig ;-)