lördag, januari 05, 2008

ännu ett fynd

Hussen tyckte (inte helt oväntat) att älgaspelet var något av det mest onödiga han sett mig släpa hem på länge ;-) Det var förstås innan han sett den här brickan

som jag släpade hem idag ;-)
Ett fantastiskt fynd (tror jag). Under glasskivan ligger matransoneringskuponger från andra världskriget. Nägra av dem påskrivna. Jag tyckte att den var riktigt cool och var mycket nöjd med att ha betalt 50 kr för den. Jag tror att den ska flytta in i vårt gamla hus men jag har inte riktigt bestämt mig än, den kan bli kvar här inne också...

Ingen träning idag men i morgon åker vi till Ewa igen. Förutsatt att det slutat blåsa, förstås. Det är riktigt busväder ute och snön yr omkring. Man känner sig som om man är mitt i "Barnen från Frostmofjället" när man går ut. Det enda jag kommer ihåg från den filmen var att det blåste förskräckligt och att geten Gullspira slaktades. Det var förstås barn med också men de har jag av någon anledning inte en susning om vad de hette... Märkligt, selektivt minne ;-)

Jo, förresten; en antydan till träning. Zeke har flyttat omkring tjurarna igen och han börjar se allt mer målmedveten ut. Det kanske blir nöthund av honom i alla fall ;-) De går undan fint i alla fall. Annars så har jag ställt mig i kö på en valp som inte är tillverkad än men som alla gånger kommer att flytta tjurar...
Om det var tjurarna eller det faktum att Mackan http://www.skippo.org/ hittat en namnsdag till Zeke som gör honom så odrägligt låter vi vara osagt. För den här gången...

7 kommentarer:

Anonym sa...

VALP!!!!!!!!!!!!
Vill genast veta mer!!!
Heléne

Ewa sa...

hehe.
Den som lever får se...

Anonym sa...

kep-trixa ? systerson till zeke :0)

Ewa sa...

en bra gissning men fel. Jag tror att det blir jättefina valpar som jag verkligen kan rekommendera men jag är tveksam om det blir bra nöthundar.

Anonym sa...

Tam hade en namnsdag, men inte Bud och Scott. Så Zeke kan gott få vara stor och stolt. he he
/Mackan

Mona sa...

Var det inte just det du trodde de skulle bli: "men som alla gånger kommer att flytta tjurar...". Eller kan de kanske flytta tjurar utan att vara bra nöthundar? Nu fick jag något att fundera på.
Annars har vi tydligen samma känsla för saker och ting, jag tycker att både älgaspelet och brickan är riktiga fynd.

Ewa sa...

Hoppsan, Mona - så otydligt det blev. Den parning jag spanat in kommer säkert att flytta på tjurar.
Det är inte Kep-Trixa-kombinationen, som jag tror kommer bli kalasbra hundar. Jag är dock tveksam till om de kommer att bli bra nötvallare.