söndag, januari 18, 2009

Å andra sidan


De ligger utsträckta runt min stol. de tre långbenta. Scott Drever ligger uppochned i någon Biabädd och snarkar efter ett långt drev idag.
De långbenta snarkar inte men det rycker i några tassar, jag gissar att de drömmer om får. Jag vill inte hämta kameran utan fotar med mobilen - därav den fantastiska kvaliteten.

Det har inte varit mycket fårkontakt för mina långbenta kamrater. Bud är förstås också min kamrat trots att han har kortare ben ;-) Det är halt i fårhagen och matten har varit borta hela ljusa dagen på något möte. Kanske drömmer de inte om får utan om att matten ägnar sig lite mer åt dem? Oavsett vilket är det nog en sanndrömm. Det ska tränas så fort möjlighet ges och matte ska ägna mer tid åt hundarna och mindre tid på jobbet den här veckan.

Jag fick ett trevligt telefonsamtal idag som gjorde mig så glad. När en hund behöver omplaceras och hittar sååå rätt i sitt nya hem och den nye ägaren är så glad i sin hund. Visst är det härligt? Zekes kullbror Kalle flyttade i höstas och stormtrivs hos Lennart och nu visade det sig att en av Zekes halvbröder gått samma öde till mötes.


4 kommentarer:

Anonym sa...

"drömmer om får" är Skippos kennelnamn "Sueño con Ovejas"

Fy på dig matte som sitter i möte på dagtid en söndag. Skulle jag ALDRIG göra... ;)

Anonym sa...

Flyttar till Lennart???/Mona

Ewa sa...

ops! inte riktigt samma öde, Mona. Den här halvbrodern har flyttat till ett nytt hem där den verkar ha hittat HEM, dock inte till Lennart.

Ewa sa...

Mackan, vad gör man inte för sina klubbmedlemmar. Ett styrelsemöte i Södra Dalarnes Vallare var det och vi hade viktiga ärenden på agendan.
Då ryker träningen!