torsdag, januari 29, 2009

fotostund i köket

via Halvar http://halvar.wordpress.com/ har jag hittat en ny härlig blogg att följa. Nu hade Strössel http://bahasas.blogspot.com/ hittat hit också, välkommen!

Ikväll har vi haft fotostund i köket, här kommer några resultat:

Den Gamle:









nosen är grå och tänderna ganska gula - men de fungerar fortfarande;-)

Nästa. Scott Drever:

trött...fattas det inte något? jo, en klo... Men det håller på att växa ut en ny, mot alla odds.

Lillehund. Zeke alltså. Rom må vara liten men han är ingen Lillehund...

och ja, han har fortfarande grisnäsa...

Sist, minst... och... bäst? klokast? Här är i alla fall, Rom:så klok... med käckt tvåfärgad trampdyna

ja, han är trefärgad, men så mycket mer än så här är det inte ;-)

Hussen har åkt till jaktkojan. Hämtar Scott i morgon bitti, dags för årets två sista jaktdagar för den kortbente (det är alltså Scott...) Hussen mutade mig med två semlor som stod i kylskåpet när jag kom hem från jobbet. Hussen känner sin kvinna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Omtänksam husse.
Har semelbagerskan strejkat ;-),hi,hi
Kulig bilder av hundarna.
Har förståss en favorit och känner du mig är det inte svårt att lista ut vilken. Grrrrr!/ Heléne
Ha,ha. lösenordet för att skicka inlägget är "vinveran". Fick mig osökt att tänka på vin veranda. Undra varför??

Anonym sa...

Åh TVÅ semlor! Vem ska ha den andra? du också?

Hm...ja, som du märkte hade jag fredag igår redan...Men! Är det inte fredag hela veckan om man VILL?! Jag drack vin och åt ost och kex framför teven efter en lång och skön promenad med Maria, torsdag till trots. Talade en timme i telefon med valpmamman och fick veta hur valparna artar sig. Det kallar jag fredagsmys, med eller utan På Spåret.