onsdag, januari 14, 2009

inlägg nummer 802

... handlar om nästan ingenting. Det också.
Det blir så när jobba, sköta djur, äta och sova (för lite) står på schemat. Umgås med Hussen borde också stå på schemat, i morgon kväll jobbar han, på fredag kväll åker han iväg och jagar och kommer hem på lördag kväll eller söndag. På söndag är han hemma - då ska jag på möte mest hela dagen. Hm. Vi kommer troligen inte att tröttna på varandra den här veckan heller.

Hundarna tycker också att livet är ganska enahanda nu i veckorna men det finns hopp. I morse (när jag tog igen lite av den saknade sömnen och försov mig) åkte jag till jobbet kvart i åtta och insåg att det var ljust då. Mmmmmm. Dagsljus... Snart är det ljust i alla fall en stund på kvällen och det kan bli en liten, liten träning även på vardagar. Det ska verkligen bli härligt med vår, ljusa kvällar och träningskvällar. Så länge får jag väl fortsätta fundera på hur jag ska kunna hålla händerna när jag skriver utan att armarna hamnar precis framför högtalarna på laptopen. Vadå, hörde jag något om ilandsproblem?

Julgardinerna är kvar i köket. Om de inte ramlar ner av sig själva hänger de kvar i morgon också. Jag gruvar mig för att stryka dem som ska upp - jo, tyvärr, till och med jag inser att de måste strykas... Apropå ilandsproblem?

6 kommentarer:

/barbro sa...

Jag ser att vi har samma i-landsproblem (och det gäller inte gardinerna). Har du hittat någon lösning? Barnen har snott den stationära, så de krämar 5:1-system på Spotify uppe...

Anonym sa...

Julgardinerna kan hänga där till påsk, visste du inte det?
Idag fick jag ordverifiering: dogaset, undrar vad som menas med det./Mona

Anonym sa...

Jag smickrade P och sa att han som är så himla bra på att stryka (och det ÄR han faktiskt) gärna fick just stryka gardiner och dukar igår, medan jag tvättade fönstret, bara på insidan, i köket.
P muttrade att
- Du tror att jag ska falla för smickret. Men ok, jag stryker väl, fast egentligen har jag inte tid.

Åh så fint det blev i köket. Hängde upp gardiner som inte varit uppe på något år eftersom jag insåg att jag inte böt på hela förra året. Hade kaffekoppsgardinerna ett år!! Jisses. Nu ser det ut som vi har stylat om hela köket och vad roligt sånt kan vara, av bara lite ljusa gardiner och dukar.

Det fanns en tid i livet när jag städade hela huset varje lördag och böt gardiner 4 ggr per år, för varje årstid, i köket. Skönt att den tiden är förbi. :)

Ewa sa...

Här pratar vi om en gardinkappa med tomtar och röda långgardiner. De ska INTE hänga kvar till påsk ;-)

Barbro, vi får fundera på det där med armarna... Riktigt jobbigt...

Mackan, kan P komma hit?

/barbro sa...

Mina gardiner är bara röda med hjärtan, så det kan man blunda för ett tag till (det är därför jag inte har något i-landsproblem med att stryka gardiner...).

Anonym sa...

Haha, våra julgardiner byttes nyligen mot vanliga utan att jag lyfte ett enda finger! Dessutom ströks de nya först. Svärmor sysselsätter sig gärna med att stryka när de är här och svärfar hjälper till med renovering! :-D