fredag, januari 02, 2009

en hund till?!

Ibland tycker jag att Hussen är väl impulsiv. Igår kom han hem med en 1,5-årig stövarhane som han tyckte kunde flytta in. Jag vet inte riktigt hur det kommer att bli men Neville verkar vara en dumsnäll och ranglåg typ, det är bara Zeke som vaktar mig och muttrar lite. Rom har aldrig sett en så långbent kompis och har jätteroligt, Bud har konstaterat att nykomligen inte är något hot och kommer bara knatande när det händer något extra. Scott tycker som vanligt att allt är ok... Hunden är bara här på prov, så vi får väl se. Jag är inte jätteimponerad eftersom han (hunden alltså) inte vet vad han heter och inte kan några som helst grundläggande saker som sitt, stanna eller kom. Men dumsnäll är han :o)

För övrigt... avslutade jag mitt förra inlägg med. Vet inte vad det var jag hade tänkt skriva där men Mackan var den enda som kommenterade cliffhangern ;-) Kanske skulle jag skriva att 2009 än så länge inte skiljer sig så mycket från 2008 eller så skulle jag berätta att jag köpt ytterligare en Lundhagströja på Tradera :-) En riktig märkesnörd har jag blivit och en snål sådan *fniss*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hussen impulsiv???
Undrar just vad han tycker om dina hundaffärer. Har bestämt för mig att Zeke just var ett sådant (skulle bara titta-kom hem med en valp) fall, hi,hi.
Själv går jag bara och väntar på att en tikvalp ska födas. Tank om det inte blir något eller om det bara är hanar. Vad gör jag då??? I morse skulle din "hussen" varit här. Utanför huset spatserade tre älgar och fyra rådjur. Vem behöver jakthund då??
Bara att öppna fönstret och PANG!!God fortsättning på er alla./Heléne

Ewa sa...

nej så var det inte alls!!! Jag ägnade nästan en hel vecka åt fjäsk och inställsam tystnad innan jag försynt frågade om vi skulle åka och titta på den stackars valpen (Zeke) som ingen ville ha. När vi väl var där sade Hussen "det är väl lika bra att vi tar med honom på en gång".
Ja vem vet; rätt vad det är kanske du har en hane :o)

/barbro sa...

Du har ju fortfarande fler hundar än han...

Anonym sa...

Jag ser att de andra redan skrivit ner mina tankar när jag läste ditt inlägg. Var lite rättvis mot hussen nu, vem vet vad han går och köper annars./Mona

Ewa sa...

sist var det en bössa. Idag tänkte han fortsätta impulshandlandet med en mycket dyr fyrhjuling... Jag skulle bara inte ha några invändningar om han berättade om sina inköp - innan han kom hem med dem ;-)
Ett visst mått av överraskning kan förstås liva upp tillvaron :-)

Anonym sa...

Fåtöljen??? Va de med en impuls??
Låter som rätt spännande iaf ;-)
Och tradera verkar det va många som ägnar sig åt nu, men hur hinner du???
Bättre iaf att samla på hundar än frimärken, eller krympta (?) badkläder ;-)
//Kitty

Ewa sa...

nja, fåtöljen var ganska planerad. Jag skulle ge honom en i julklapp men plötsligt fick han för sig att han absolut skulle ha en ny fåtölj till jul :o) så då fick jag avslöja mina planer och hittade detta bästa av köp på Blocket... :-)
Det verkar jättedumt att spara på krympta badkläder, sådant kan man ju bli deprimerad av?! Bättre att samla på hundar - tror jag...