lördag, januari 17, 2009

stordåd

Att jag har bytt gardiner är väl en slags stordåd. Att jag tvättade julgardinerna på en gång måste snarare betraktas som sensation. De brukar förvaras i botten av tvättkorgen men jag ska se om det finns plats i något skåp för dem nu.

Ett annat slags stordåd har vi också sett idag. Tio månader Rom har varit ute i lösdriften och snackat med tjurarna. Från att haft en ganska ödmjuk inställning "jisses, vad stora ni är. Och varför vill ni vara så nära?" när han kom in så förbyttes han ganska snart till "flytta på er! NU!" :-)

Roms tass. Notera att han är en riktig bonnhund. Lite missfärgad av kodynga för första men inte sista gången...
Lennart, jag lovar att jag inte flaxade med armarna en enda gång. Ska be min coach hålla koll på dem nästa gång vi tränar ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag skulle ALDRIG våga släppa in Tassa till tjurar. Det räcker att tackorna stampar åt henne när hon kommer in, för att jag ska bli rädd. Inser att jag förstör henne. Men jag försöker att inte visa något.
Ordver.:"flarr". Det måste väl betyda "tur"?/Mona

Anonym sa...

vart det en puss i pannan eller?

Ewa sa...

nej, det hade sprängt hans ego fullständigt. Bra jobbat med kommentaren, nästa gång får du berätta vem du är. Det var väl inte så svårt? ;-)

Anonym sa...

Jisses vad månne det bli av honom.
Bra jobbet Rom!
Ewa o Tea

Anonym sa...

Hihi
Tack för namnförslag och idéer om intenamn. Nu ska jag lägga ut lite vallningsbilder i bloggen snart. Internet har krånglat och DET är största Ilandsproblemet som finns!!

P log bara och sträckte på sig när jag sa att han var uthyrd. Allt är säkert möjligt i den affärsmannens värld.