tisdag, januari 06, 2009

träningstisdag

Såhär ska man tillbringa en trettondag :) I en fårhage med trevligt sällskap, underbara hundar, tips och råd, skaplig temperatur och en kamera.

Från elva till halv fyra trimmades det hundar, det var långa drivningar, hämt med får som inte stod still, delningar, allmän inställning och hela tiden övervakades träningen av ett gäng intresserade hundögon och några kritiska människoögon. Sedan fikades det och diskuterades och sedan tränade vi lite till...

Hundarna som var med. Bröderna Samuelsson...
LexaTea den fläckige från Hedåker, Skippo Rex fastnade inte på bild idag, men det gjorde Majsan och hon ser nöjd ut
Hjärntrusten analyserar
en annan typ av hjärntrust - och ett gäng ryggsäckar, man ska inte underskatta fikat ;-)
Skippo driver
"seså, rappa på lite nu!"
Lexa i karaktäristisk stil. Hon jobbar riktigt fint nu

Tea trycker påoch förresten, här ser ni bildbeviset! Jag har idag döpt om Icas frysta kanelbullar till e-bullar eftersom de innehåller så många tillsatser och konstigheter. Något säger mig att Majsans kanelbullar har färre ingridienser än så här...


5 kommentarer:

/barbro sa...

Jag vet vad du har läst för bok... Men din innehållsförteckning är lite konstig, för vatten står med tre gånger och salt fyra, sen orkade jag inte räkna längre.

Anonym sa...

Haha!Du var snabbare än mig att få ut bilderna. Om inte programmet strular på lilldatorn kommer snart bilder i min blogg med.

Tack för idag. Mycket bra träning och tänkvärda saker.

:) Fläckige ligger nöjt och fiser i soffan på fårfällen så husse som sitter bredvid håller på och spyr. Hm..var det inte MIN mage som knorrade idag...? Hur blev filmen?

Anonym sa...

Var är filmen då?

Anonym sa...

Tack för bra träning och för en rysande uppvisning.
Herre G..(han där uppe) vilken skillnad på ekipage!! Imponerande!!!
Måste kännas gött.
Men...........VAR ÄR FILMEN??? Vill gärna uppleva gåshudsresningen igen. / Heléne

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag med de finaste och bästa träningskamrater man kan ha.
Ni är guld värda.
Ewa o Tea