onsdag, januari 28, 2009

Heart of gold och hjälte

Kan Facebook ha någon form av inbyggd censur? Jag hade fått en Heart of Gold-present från Anna och vad händer? Jo, Facebook säger att ett fel har uppstått... De kan väl inte veta om/att jag inte/huruvida jag förtjänar någon sådan utmärkelse. Nåja, jag gottar mig åt Annas snälla tanke ;-)

Idag har jag varit med en blomma till en bekant i grannbyn. Igår hade jag flera missade samtal på mobilen och bland annat ett meddelande att mannen i huset stod på vår gård och där sprang det två lösa hundar :o) Vad skulle han göra? När jag hörde meddelandet var det redan tre timmar gammalt så jag ringde upp honom för att tacka för att han engagerat sig och var beredd att åka hem eller få tag på någon som kunde stänga in rymmarna. Det var bara Bud och Zeke hemma så jag visste ju att de skulle vara kvar på gården men det åker en del timmerbilar hos oss nu och vägen är glashal... Say no more vad som kunde hänt...
När jag ringde honom visade det sig att han hade ringt min mamma och lyckats få in hundarna i hundgården igen. När han ropade deras namn kom de glatt och hoppade in. Till saken hör att han är hundrädd och jag måste säga att det var en riktig vardagshjälteinsats han gjorde :-)
Så idag fick han en blomma. Underbart att det finns människor som engagerar sig på det sättet :-)
Hundarnas förvirrade matte hade inte stängt alla dörrar i hundgården. Jag öppnade dörren mellan hundgårdarna och glömde helt att stänga den andra dörren på ena halvan. Otroligt klantigt...

Nu är det nostalgi igen. Tack Barbro!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att det finns goda medmänniskor som bryr sig. Vad som helst kunde ju ha hänt. (jag ryser vid tanken)
Ewa o Tea

Anonym sa...

Jag läser din blogg och blir så avundsjuk (fult, men mänskligt?) över dina hundar, din omgivning. Jag längtar ut i verkligheten, men sitter instängd i Storstockholm. Tack för att jag får "använda" din blogg som retreat!
Hälsningar Strössel

Anonym sa...

Härlig granne! Sådana behövs!
Vår granne har en unghund som just nu står på andra sidan staketet och lär mina hundar att skälla om dagarna. Något som Shelties ÄLSKAR att göra och Skippo hänger på. MORR!!
Trevlig helg på Lisselqvars. Ikväll har du på spåret igen.

Hm...koden jag ska skriva är hotion. Är det månne ett nytt ord för motion under hot?

Anonym sa...

Jätte,jätte klantigt!
Tänk om något hänt våra favo vovvar. Strongt av mannen att ta itu med med sin fobi och sätta hundarna i säkerhet. En sann vardagshjälte!
Heléne

Anonym sa...

Dåligt samvete över en film???? Det finns värre saker att må dåligt för.
Som att jag inte kan vara med er och träna i helgen tex. Heléne